fbpx

 18 stycznia 2018, godz. 19.00

Centrum Kongresowe ICE Kraków (ul. Marii Konopnickiej 17)

Wersja koncertowa

Czas trwania: 120 minut

Artyści:

  • Stéphane Degout – baryton
  • Pygmalion
  • Raphaël Pichon – dyrygent

Muzyka Jeana-Philippe’a Rameau to feeria barw i moc harmonii. W kontraście z dbałością o szczegół i wierność pierwiastkowi dramatycznemu Christopha Willibalda Glucka recital pokaże nie tylko wyśmienitych artystów, ale nade wszystko piękno i zróżnicowanie francuskiej XVIII-wiecznej opery. Raphael Pichon, wschodząca gwiazda muzyki dawnej, program koncertu oparł na motywach Piekła, którego odpowiednikiem w tak popularnej w czasach baroku mitologii grecko-rzymskiej był Hades. Motyw ten przewijać się będzie jeszcze podczas innych koncertów festiwalu.

Gwiazdą wieczoru będzie wybitny bas-baryton Stéphane Degout, znany m.in. ze scen w Aix-en-Provence, Glyndebourne czy Royal Opera House. Towarzyszyć mu będzie Pygmalion pod wspomnianym Raphaëlem Pichonem. Będzie to doskonałe echo tegorocznej, francuskiej edycji Festiwalu Misteria Paschalia, na których koncert Pygmaliona był jednym z najlepiej przyjętych. Pichon swój kunszt dotychczas ujawnił w kompozycjach Bacha i w wielkich francuskich dziełach operowych.


19 stycznia 2018, godz. 19.00

20 stycznia 2018, godz. 19.00

22 stycznia 2018, godz. 19.00

Teatr im. J. Słowackiego (pl. Świętego Ducha 1)

Czas trwania: 90 minut z przerwą

Artyści:

  • Evelina Dobračeva – sopran
  • Andrzej Lampert – tenor
  • Paweł Świątek – reżyser
  • Orkiestra Festiwalowa Kraków
  • Chór Capelli Cracoviensis
  • Michał Dworzyński – dyrygent
  • Barbara Olech – choreografia
  • Wojciech Marcinkowski – taniec

Po barokowej inauguracji festiwalu zmieniamy epokę i przenosimy się w XX wiek. Kontynuujemy zainicjowany w 2017 r. pomysł łączenia muzyki klasycznej z młodymi reżyserami teatralnymi, którzy do tej pory nie byli kojarzeni z operą. W tym roku oddajemy stronę wizualną Pawłowi Świątkowi. Po „Halce” wystawionej podczas ubiegłej edycji pozostajemy również przy muzyce polskiej.

„Pieśń o nocy & Erwartung” będzie pierwszą z dwóch kreacji przygotowanych specjalne dla Festiwalu Opera Rara. To dzięki niej zanurzymy się w mistyczną noc, podczas której będziemy świadkami tragedii śpiewaczki, której poszukiwania kochanka (który ją bezdusznie porzucił) skazane są na porażkę, a z drugiej strony zostaniemy przeniesieni w świat perskiej poezji.

Wybitnym solistom – Evelinie Dobracevej w „Erwartung” oraz Andrzejowi Lampertowi w „Pieśni o nocy” będzie towarzyszyła Orkiestra Festiwalowa Kraków, orkiestra symfoniczna stworzona specjalnie na te koncerty i łącząca doświadczenie muzyków z całej Polski, oraz chór Capelli Cracoviensis. Całość poprowadzi Michał Dworzyński.


21 stycznia 2018, godz. 18.00

Teatr im. J. Słowackiego (pl. Świętego Ducha 1)

Czas trwania: 120 minut z przerwą

Artyści:

  • Céline Scheen – sopran
  • Heather Newhouse – sopran
  • Majdouline Zerari – mezzo-sopran
  • Kevin Skelton – tenor
  • Etienne Bazola – baryton
  • David Witczak – baryton
  • François-Nicolas Geslot – tenor
  • Cyril Auvity – tenor

Le Concert de l’Hostel Dieu

  • Franck-Emmanuel Comte – dyrygent

Publiczność festiwalowa usłyszy dwa najsłynniejsze świeckie dzieła M. A. Charpentiera – „Les arts florissants” i „La descente de l’Orfée aux Enfers”, które charakteryzują się szalonym bogactwem harmonicznym. To właśnie dzięki temu bogactwu dorównują utworom kościelnym, mimo dotykania spraw ziemskich. Obydwa dzieła czerpią z mitologii, w obu zejdziemy do piekieł – raz w ramach kary, raz w poszukiwaniu miłości.


23 stycznia 2018, godz. 19.00

Filharmonia im. K. Szymanowskiego (ul. Zwierzyniecka 1)

Czas trwania: 90 minut z przerwą

Artyści:

  • Christopher Maltman – baryton
  • Joseph Middleton – fortepian

Angielski baryton Christopher Maltman zainauguruje tegoroczny cykl recitali wokalnych z fortepianem. Przeniesie nas w okres I Wojny Światowej i opowie tragiczną historię setek tysięcy żołnierzy z całej Europy, którzy pełni nadziei opuszczali domy i zaciągali się do wojska. To historia o horrorze wojny, na których większość żołnierzy zostawała na zawsze. Tym nielicznym, którym udało się wrócić do domu pola bitewne odebrały młodość, zdrowie, nadzieję i niewinność. Na fortepianie zagra Joseph Middleton.


30 stycznia 2018, godz. 19.00

Filharmonia im. K. Szymanowskiego (ul. Zwierzyniecka 1)

Czas trwania: 75 minut

Artyści:

  • Anna Larsson – alt
  • Francisca Skoogh – fortepian

Podobnie jak w przypadku recitalu Christophera Maltmana, koncert Anny Larsson będzie dla Krakowianek i Krakowian pierwszą okazją do usłyszenia wybitnego głosu szwedzkiej alcistki na żywo. W jej repertuarze dominują XIX wieczne pieśni romantyczne Anny Mahler czy Schumanna i to właśnie utwory tych dwóch kompozytorów będziemy mieli okazję usłyszeć w Filharmonii.


31 stycznia 2018, godz. 19.00

Filharmonia im. K. Szymanowskiego (ul. Zwierzyniecka 1)

Wersja koncertowa

Czas trwania: 120 minut z przerwą

Artyści:

  • Roberta Mameli – sopran
  • Juan Sancho – tenor
  • Accademia del Piacere
  • Fahmi Alqhai – dyrygent, viola da gamba

Ulubieńcy krakowskiej publiczności wracają też w 2018 roku! Roberta Mameli, którą pamiętamy m.in. z roli Euridice w Orfeuszu Claudia Monteverdiego na Festiwalu Misteria Paschalia w 2013 roku i Juan Sancho, którego gościliśmy w zeszłym roku na Festiwalu Opera Rara zaprezentują nam koncert-recital z ariami z oper hiszpańskich i włoskich. Towarzyszyć im będzie Accademia del Piacere, którą założył i prowadzi hiszpański gambista Fahmi Alqhai. Koncert będzie pełen emocji, jakimi buzuje muzyka południa Europy. Dodatkowo będziemy mieli okazję poznać kompozycje mało znanych w Polsce kompozytorów okresu baroku jak Sebastian Duron czy Juan Hidalgo.


4 lutego 2018, godz. 19.00
7 lutego 2018, godz. 19.00
12 lutego 2018, godz. 19.00

ICE Krakow (ul. Marii Konopnickiej 17)

Czas trwania: 60 minut

Artyści:

  • Tomasz Konieczny – baryton
  • Marisol Montalvo – sopran
  • Stanley Jackson – tenor
  • Kristof Spiewok – reżyser
  • Sinfonietta Cracovia
  • Jurek Dybał – dyrygent

Druga z premier przygotowanych specjalnie na Festiwal Opera Rara, po zeszłorocznym sukcesie inscenizacji ”A Madrigal Opera” Philippa Glassa) to muzyka współczesna. „The Man Who Mistook His Wife for a Hat” Michaela Nymana, najbardziej znanego z muzyki napisanej do filmu „Fortepian”. W roli tytułowej wystąpi Tomasz Konieczny, polski baryton koncertujący na codzień na całym świecie, towarzyszyć mu będzie Sinfonietta Cracovia pod batutą Jurka Dybała, a za inscenizację odpowiada Kristof Spiewok.


6 lutego 2018, godz. 19.00

Filharmonia im. K. Szymanowskiego (ul. Zwierzyniecka 1)

Czas trwania: 90 minut z przerwą

Artyści:

  • Natalia Kawałek – mezzosopran
  • Marcin Kozieł – fortepian

Ostatni z recitalowych wieczorów z towarzyszeniem fortepianu należeć będzie do Natalii Kawałek. Młodą polską mezzosopranistkę publiczność pamięta zapewne z jej niezwykłej kreacji Halki, którą stworzyła podczas tegorocznej edycji Festiwalu. Podczas zbliżającej się edycji zaprezentuje swój program zatytułowany „Zakochana w kłopotach” złożony m. in. z pieśni Benjamina Brittena i Kurta Weilla. Akompaniować jej będzie Marcin Kozieł.


11 lutego 2018, godz. 18.00

Centrum Kongresowe ICE Kraków (ul. Marii Konopnickiej 17)

Czas trwania: 120 minut z przerwą

Artyści:

  • Waltraud Meier – mezzosopran
  • Capella Cracoviensis na historycznych instrumentach
  • Chór Capelli Cracoviensis
  • Jan Tomasz Adamus – dyrygent

Bayreuth w Krakowie! Tak można określić ostatni z wieczorów w gościnnej Filharmonii Krakowskiej – wystąpi w niej bowiem najwybitniejsza współczesna interpretatorka wagnerowskich partii operowych: sopranistka dramatyczna Waltraud Meier. Zgodnie z tytułem, w programie „Wagner konteksty” Meier i grająca na instrumentach historycznych Capella Cracoviensis prowadzona przez Jana Tomasza Adamusa zaprezentują nie tylko dzieła wielkiego niemieckiego kompozytora, piewcy idei syntezy sztuk, ale także utwory Roberta Schumanna i Johannesa Brahmsa.


13 lutego 2018, godz. 19.00

Teatr im. J. Słowackiego (pl. Świętego Ducha 1)

Wersja koncertowa

Czas trwania: 100 minut z przerwą

Artyści:

  • Mhairi Lawson – sopran
  • Edward Grint – bas

Dunedin Consort

  • John Butt – dyrygent

Pierwsza angielska opera – dzieło zupełnie wybitne, ze względu na swe inspiracje operową muzyką Lully’ego świetnie dopełniające powyższe propozycje. Oparte na Przemianach Owidiusza libretto to historia miłosna Venus, ktora – skaleczona strzałą Kupidyna – zakochuje się w myśliwym Adonisie. Ta miłosna opowieść znajduje swój smutny finał w miłosnych duetach i lamencie, kiedy Adonis umiera na rękach bogini. Zwięzłe, przetykane tanecznymi suitami dzieło jest wybornym lirycznym przykładem angielskiej kultury dworskiej.

Wykonawcą będzie uznany Dunedin Consort prowadzony od klawesynu przez Johna Butta. To doskonały przedsmak 15. Festiwalu Misteria Paschalia, podczas którego artystyczny ster obejmie właśnie szkocki dyrygent.

Organizatorzy:

Wpisz szukaną frazę: