fbpx
  • Wszystkie drogi festiwalu

    Pomiędzy tradycją a nowoczesnością Festiwal zainaugurowała premiera tragedii lirycznej Jeana-Philippe’a Rameau Hippolyte et Aricie w reżyserii Sjarona Minailo. Wielkie wyzwanie francuskiego baroku stało się zarazem polem do eksperymentu dla współczesnego twórcy. Izraelski reżyser stworzył spektakl z francuską elegancją, zachowując wyważone proporcje pomiędzy muzyką, słowem i ruchem. Udowodnił, że można zbudować most łączący przeszłość i wielowiekową […]
  • Nowy muzyczny świat

    Arie barokowe i dawne pieśni z odległych krain Na program koncertu artystka śmiało wybrała arie z francuskiej opery barokowej, angielskiej opery-maski i hiszpańskiej zarzueli, zestawiając je z tradycyjnymi pieśniami z Peru, Francji i Wysp Brytyjskich. Obok melodii Greensleves zabrzmiały więc m.in. kompozycje Jeana Philippe’a Rameau, Henry’ego Purcella, Marca-Antoina Charpentiera czy Georga Friderica Handla. Zaskakujące w pierwszym odczuciu zestawienie poważnych […]
  • Ze śpiewem jej do twarzy. Recital Adriany Kučerovej

    Recital Adriany Kučerovej przybliżył krakowskiej publiczności melodie pieśni ludowych w adaptacjach Béli Bartóka i Antonína Dvořáka, a na początek usłyszeliśmy pogodne, drobne pieśni dwóch właściwie nieznanych polskiej publiczności słowackich kompozytorów: Mikuláša Schneidera-Trnavskiego (1881-1958) i Eugena Suchonia (1908-1993), którzy w swojej działalności i twórczości zajmowali się edycją słowackich pieśni ludowych oraz inspirowali się autentycznym folklorem swojego kraju. Program […]
  • Siła ekspresji i nastroju

    Renomowana belgijska sopranistka jest jedną z najbardziej upragnionych i wyczekiwanych artystek, rozchwytywaną i zapraszaną do współpracy przez tak prestiżowe zespoły i orkiestry jak m.in. Les Arts Florissants, Akademie für Alte Musik Berlin czy The Academy of Ancient Music. Uznanie zyskała przede wszystkim dzięki mistrzowskim interpetacjom muzyki Mozarta i wykonaniami głównych ról w jego operach. Z sukcesem występowała […]
  • Wyśpiewać miłość

    Czy może być lepszy związek dla romantycznej poezji niż ten pomiędzy słowem, muzyką i pięknym śpiewem? Sopranistka Evelina Dobračeva, dotykając najdelikatniejszych strun i uczuć, upewniła słuchaczy, że liryka najpełniej przemawia poprzez śpiew. Urodzona w Rosji, a od lat związana z Niemcami artystka występuje m.in. na scenach Filharmonii Berlińskiej, Wiener Konzerthaus czy Royal Festival Hall w Londynie. Krakowska […]
  • Radość (i lekkość) śpiewania

    Pasmo recitali Festiwalu Opera Rara rozpoczął kameralny występ kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego z towarzyszeniem Michała Biela przy fortepianie. Absolwent prestiżowej, nowojorskiej The Juilliard School i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (podobnie jak Michał Biel) został okrzyknięty przez media „jednym z największych talentów, jaki objawił się w Polsce w ostatnich latach” oraz doceniony przez zagraniczną […]
  • Stworzenie człowieka według Garbaczewskiego

    Kształt sceniczny A madrigal opera, nieokreślony przez kompozytora, może przybrać różne formy, w zależności od koncepcji reżysera. Pozwala także widzom na wieloznaczne postrzeganie i rozumienie dzieła, o co nietrudno w przypadku metaforycznej i plastycznej wizji Krzysztofa Garbaczewskiego. Intensywność brzmienia pomimo ograniczeń Ta kameralna opera, skomponowana przez Philipa Glassa w 1980 roku, zupełnie nie przypomina jego dwóch wcześniejszych, słynnych dzieł […]
  • Odwołany koncert Danielle de Niese

    Drodzy słuchacze! Z przykrością informujemy, że zaplanowany na 12 lutego recital mistrzowski Danielle De Niese w ramach festiwalu Opera Rara nie odbędzie się z powodu choroby artystki. Informacje na temat zwrotu zakupionych biletów znajdą państwo poniżej: ZASADY ZWROTU BILETÓW NA KONCERT DNIA 12 lutego 2019 roku – BILETY ZAKUPIONE PRZEZ PORTAL EVENTIM W przypadku biletów zakupionych przez portal […]
  • Psychologia uczuć

    Così fan tutte (Tak czynią wszystkie)to opera komiczna w dwóch aktach skomponowana do libretta Lorenzo da Ponte na zamówienie cesarza Austrii – Józefa II. Jej premiera odbyła się 26 stycznia 1790 roku w wiedeńskim Teatrze Zamkowym, a sukces opery, potwierdzony przez pierwszych dziesięć przedstawień, niefortunnie przyćmiła śmierć cesarza. Dzieło to, uznawane dziś za jedno z najlepszych […]

Organizatorzy:

Wpisz szukaną frazę: