fbpx
  • Opera Rara 2021: nadchodzą kolejne wydarzenia!

    Przełożony z wiosny „The Golden Dragon” Pétera Eötvösa oraz dwa wydarzenia specjalne w postaci koncertu L’Arpeggiaty i recitalu Samuela Mariño, któremu towarzyszyć będzie prowadzona przez Jana Tomasza Adamusa Capella Cracoviensis, to kolejne elektryzujące propozycje Festiwalu Opera Rara 2021. Muzyczny spektakl „The Golden Dragon” zagości na żywo 26, 27 oraz 28 września w Centrum Kongresowym ICE […]
  • Così fan tutte: rozum silniejszy od uczuć?

    „Così fan tutte” to ta spośród dojrzałych oper Wolfganga Amadeusza Mozarta, która przez długi czas traktowana była z największą dozą nieufności. Szczególnie libretto było dla niektórych tak nieznośne, że przesłaniało im zalety muzyki. Dzisiaj jednak nie mamy wątpliwości, że mamy do czynienia z rzeczą absolutnie wybitną. „Così fan tutte” w ramach powracającego Festiwalu Opera Rara […]
  • Odwołanie spektaklu „The Golden Dragon”

    Z przykrością informujemy, że KBF oraz Capella Cracoviensis, organizatorzy spektaklu „The Golden Dragon” w ramach Festiwalu Opera Rara, zaplanowanego na 24, 25 oraz 26 marca 2021 roku na platformie PLAY KRAKÓW, podjęli decyzję o odwołaniu wydarzenia w pierwotnie planowanej formule. Prosimy o zapoznanie się z komunikatem. Dynamiczny rozwój sytuacji epidemicznej w Polsce oraz decyzja Ministerstwa […]
  • Witajcie, drodzy emigranci!

    Wpiszcie w wyszukiwarkę internetową frazę „The Golden Dragon”, czyli „Złoty smok”, a zanim dotrzecie do informacji o operze, natraficie najpierw na listę adresów rozmaitych chińskich restauracji. Wśród właścicieli takich lokali jest to nazwa nad wyraz popularna – również u nas w Polsce „Złotych smoków” nie brakuje. Dumny i groźny symbol cesarskich Chin stał się w […]
  • fot. Monika Stolarska

    Barok w dialogu z współczesnością

    „Il ballo delle Ingrate” („Balet Pań Niewdzięcznych”) powstał jako utwór – jakkolwiek by to nie zabrzmiało – weselny. Mantuańska para książęca otrzymała od Claudia Monteverdiego prezenty pod postacią tragicznej opery „Ariadna”, z której pozostał nam tylko słynny „Lament”, i bardziej widowiskowego, lżejszego, w założeniu humorystycznego „Baletu…”. Jego inscenizacja miała być szczególnie spektakularna. Olśniewająca scenografia, teatralna […]
  • Świat niespokojnego ducha

    Benedetto Marcello jest rzadko grywany i nagrywany – całkowicie przyćmiła go sława weneckiego kompatrioty Antonia Vivaldiego. Trudno zrozumieć, dlaczego nie zasłużył na większe zainteresowanie potomnych, bo to godny konkurent Rudego Księdza: wrażliwy na dramatyczny efekt, w muzyce wokalnej skupiony raczej na słowie i jego sensie niż na folgowaniu śpiewakom szukającym wirtuozerskiego popisu. Stanowiąca trzon festiwalowego spektaklu „Cassandra” jest […]
  • Dydona i Eneasz: wielki dramat w miniaturze

    Operowe libretta krytykuje się za ich telenowelowe intrygi, absurdy i śmieszności, tymczasem tutaj kompozytor otrzymał tekst doskonale oszczędny i poetycko wyrafinowany. Jego autor Nahum Tate na kilku ledwie stronach pomieścił wydarzenia opisane w IV księdze „Eneidy” Wergiliusza, nie tylko nie roniąc nic z tego, co w niej najważniejsze, ale też twórczo ją zmieniając i przy […]
  • Poznaj program OPERA RARA 2021

    Ubiegła edycja Festiwalu Opera Rara odbyła się tuż przed wybuchem pandemii. Chwilę później miało zmienić się wszystko, a całe życie muzyczne (i nie tylko…) zmuszone było przestawić się na zupełnie nowe tory. Teraz festiwal powraca w odmienionej rzeczywistości, za motto biorąc słowa greckiej poetki Safony: „Stań jak przyjaciel i spójrz mi w oczy – pogodnie, […]
  • I FEEL. Rozmowa z Katarzyną Głowicką

    Tomasz Domagała: Czy opera jest dla pani gatunkiem klasycznym czy eksperymentalnym? Katarzyna Głowicka: Moją pierwszą fascynacją była opera tradycyjna. Kiedy miałam 7 lat, rodzice zabrali mnie na Halkę Moniuszki i to był dla mnie wstrząs – poczułam, jak mocno muzyka może przenosić emocje. Opera wydała mi się fantastycznym światem, w którym ludzie zamiast mówić – […]

Organizatorzy:

Wpisz szukaną frazę: