social media

Newsletter

Want to keep track of what's happening during our festival? Subscribe to the newsletter for the latest news!

NEWSLETTER_RODO_INFO

NEWSLETTER_SUCCESS

Concert version

Kup bilet
Concert version

Sophie Karthäuser - soprano
Eugene Asti - PIANO

-------

Felix Mendelssohn
Die Liebende schreibt (Goethe), op.86/3
Neue Liebe (Heine), op.19a/4
Schilflied (Lenau), op.71/4
Nachtlied (Eichendorff), op.71/6

Fanny Mendelssohn, op.10
- Nach Süden (anon.)
- Vorwurf (Lenau)
- Abendbild (Lenau)
- Im Herbste (Geibel)
- Bergeslust (Eichendorff)

Clara Schumann
Volkslied (Heine)
Geheimes Flüstern hier und dort (Rollett), op.23/3
Am Strande (Gerhard)
Das Veilchen (Goethe)
Lorelei (Heine)

--- BREAK ---

Claude Debussy
Romance, L’âme évaporée (Bourget)
Romance, Voici que le printemps (Bourget)
Beau Soir (Bourget)
Fêtes Galantes (Verlaine, livre 1):
- En Sourdine (2ème version)
- Fantoches (2ème version)
- Clair de Lune (2ème version)
Mandoline (Verlaine)

“Un petit bestiaire”:
Gabriel Fauré : Le Papillon et la Fleur (Hugo)
Déodat De Séverac: Les Hiboux (Baudelaire)
Emmanuel Chabrier: Villanelle des petits canards (Gérard)
Maurice Ravel: Le Paon (Renard)
Reynaldo Hahn: Le Rossignol des Lilas (Dauphin)
Edouard Lalo: La Chanson de l’Alouette (de Laprade)

------------

Sophie Karthäuser is a singer known for her renditions of Mozart’s works. No wonder why – after all, she is one of the best Paminas from The Magic Flute, Ilias from Idomeneo, Sandrinas from La finta giardiniera and Susannas (until recently) and Countesses from The Marriage of Figaro in the world. The artist is also a born singer who is just as successful in German and in French repertoire, which can be seen from her numerous recordings. The indispensable artist, who is an expert in the Baroque and Classicist music has been constantly expanding her repertoire, adding roles in operas by Weber, Berlioz and Debussy – in 2018, she debuted at the Grand Theatre in Warsaw as Melisande in his lyrical drama. The muse of René Jacobs, who has been collaborating with her for over a decade now, has sung significant parts under the baton of such conductors as Nikolaus Harnoncourt, William Christie and John Eliot Gardiner.

Sophie Karthäuser to śpiewaczka, do której przylgnęła łatka „mozartowskiej”. Niebezpodstawnie zresztą, bo jest jedną z najdoskonalszych dzisiaj Pamin z „Czarodziejskiego fletu”, Ilii z „Idomenea”, Sandrin z „Rzekomej ogrodniczki”, Zuzann (jeszcze niedawno) i Hrabin z „Wesela Figara”. Ale to też urodzona pieśniarka z równym powodzeniem odnajdująca się w repertuarze niemieckim, jak francuskim, o czym przekonać się można sięgając po jej liczne nagrania. Niezastąpiona w muzyce baroku i klasycyzmu artystka poszerza od lat swój repertuar, dodając do niego role w operach Webera, Berlioza i w końcu Debussy'ego — jako Melizanda w jego dramacie lirycznym debiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie w 2018 roku. Ta muza René Jacobsa, który współpracuje z nią stale od kilkunastu lat, śpiewała znaczące partie pod batutą również takich dyrygenckich sław jak Nikolaus Harnoncourt, William Christie i John Eliot Gardiner.