social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Recitale Wersja koncertowa

15.02 19:00

Sophie Karthäuser

Aula Collegium Novum UJ , ul. Gołębia 24

Kup bilet
Recitale Wersja koncertowa

Sophie Karthäuser - soprano
Eugene Asti - fortepian

-------

Felix Mendelssohn
Die Liebende schreibt (Goethe), op.86/3
Neue Liebe (Heine), op.19a/4
Schilflied (Lenau), op.71/4
Nachtlied (Eichendorff), op.71/6

Fanny Mendelssohn, op.10
- Nach Süden (anon.)
- Vorwurf (Lenau)
- Abendbild (Lenau)
- Im Herbste (Geibel)
- Bergeslust (Eichendorff)

Clara Schumann
Volkslied (Heine)
Geheimes Flüstern hier und dort (Rollett), op.23/3
Am Strande (Gerhard)
Das Veilchen (Goethe)
Lorelei (Heine)

--- PRZERWA ---

Claude Debussy
Romance, L’âme évaporée (Bourget)
Romance, Voici que le printemps (Bourget)
Beau Soir (Bourget)
Fêtes Galantes (Verlaine, livre 1):
- En Sourdine (2ème version)
- Fantoches (2ème version)
- Clair de Lune (2ème version)
Mandoline (Verlaine)

“Un petit bestiaire”:
Gabriel Fauré : Le Papillon et la Fleur (Hugo)
Déodat De Séverac: Les Hiboux (Baudelaire)
Emmanuel Chabrier: Villanelle des petits canards (Gérard)
Maurice Ravel: Le Paon (Renard)
Reynaldo Hahn: Le Rossignol des Lilas (Dauphin)
Edouard Lalo: La Chanson de l’Alouette (de Laprade)

----------

Sophie Karthäuser to śpiewaczka, do której przylgnęła łatka „mozartowskiej”. Niebezpodstawnie zresztą, bo jest jedną z najdoskonalszych dzisiaj Pamin z „Czarodziejskiego fletu”, Ilii z „Idomenea”, Sandrin z „Rzekomej ogrodniczki”, Zuzann (jeszcze niedawno) i Hrabin z „Wesela Figara”. Ale to też urodzona pieśniarka z równym powodzeniem odnajdująca się w repertuarze niemieckim, jak francuskim, o czym przekonać się można sięgając po jej liczne nagrania. Niezastąpiona w muzyce baroku i klasycyzmu artystka poszerza od lat swój repertuar, dodając do niego role w operach Webera, Berlioza i w końcu Debussy'ego — jako Melizanda w jego dramacie lirycznym debiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie w 2018 roku. Ta muza René Jacobsa, który współpracuje z nią stale od kilkunastu lat, śpiewała znaczące partie pod batutą również takich dyrygenckich sław jak Nikolaus Harnoncourt, William Christie i John Eliot Gardiner.