social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Recitale Wersja koncertowa

13.02 19:00

Jakub Józef Orliński & Michał Biel

Teatr im. J. Słowackiego , Plac Świętego Ducha 1 | Kraków

Kup bilet
Recitale Wersja koncertowa

Józef Jakub Orliński - kontratenor
Michał Biel - fortepian

------

1. G.F. Handel: "Voi che udite" - (Ottone) from Agrippina
2. G.M. Orlandini: "Che m'ami ti prega" - (Nerone) from Nerone
3. G. Bononcini: "Infelice mia costanza" - (Aminta) from La Costanza non gradita
4. L.A. Predieri: "Dovian quest’occhi piangere" - (Scipione) from Scipione i Giovane
5. G.F. Handel - "Spera che tra le care" (aria Muzio) z Muzio Scevola”
6. G.F. Handel: "Pena tiranna (Dardano)" from Amadigi di Gaula

——— PRZERWA ———

7. K. Szymanowski (1882 - 1937)
- Lecioły zórazie
- Wysła burzycka
- Uwoz mamo
- U jeziorecka

8. T. Baird (1928 - 1981)
„Four Love Sonnets”
- Spójrz co tu ciche serce wypisało
- Drwię, mając ciebie, z całej ludzkiej pychy
- Słodka miłości
- Jakże podobna zimie jest rozłąka

 9. Paweł Łukaszewski (1968)
From „Three songs”, words by Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
- Jesień

10. F.B. Conti: "Odio, vendetta, amor" - (Fernando) from Don Chisciotte


----------

Jakub Józef Orliński jest modelowym artystą naszych czasów: ma młodość, charyzmę, naturalność, spontaniczność w kontaktach z widownią oraz głos wyjątkowej urody, który szeroka publiczność poznała dzięki nagraniu z Festiwalowi z Aix-en-Provence zamieszczonemu na pewnym znanym portalu społecznościowym i bijącemu tam rekordy popularności. No i tańczy jeszcze z taką samą wirtuozerią, z jaką śpiewa. Często w imię czystości i spójności stylistycznej odbieramy sobie prawo do zdziwienia, usłyszenia czegoś zupełnie innego w muzyce niby dobrze znanej, przez to, że zmienił się kontekst, w jakim się pojawiła. Tymczasem, podobnie jak Patrcia Petibon w swoim recitalu na Opera Rara, polski śpiewak zestawia ze sobą dwa muzyczne terytoria zwykle traktowane zupełnie rozłącznie — arie z barokowych oper i polskie pieśni. Dzieli je niby wszystko: epoka, styl język itd. A co je spaja? Tego odkrycia będzie można dokonać na krakowskim koncercie dzięki Jakubowi Józefowi Orlińskiemu i jego odważnym wyborom repertuarowym.