social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Recitale Wersja koncertowa

Kup bilet
Recitale Wersja koncertowa

Recital

Danielle de Niese - sopran
Matthew Fletcher - fortepian

--------
 

Edvard Grieg: Haugtussa op. 67
Det syng (Śpiew)
Veslemøy (Młode dziewczę)
Blåbærli (Jagodowe Wzgórze)
Møte (Spotkanie)
Elsk (Miłowanie)
Killingdans (Taniec koźlątek)
Vond dag (Bolesny dzień)
Ved Gjætlebekken (Przy strumieniu Gjætle)



-- przerwa --

Leonard Bernstein: Dream with Me
Leonard Bernstein: A Little Bit in Love
Leonard Bernstein: I Feel Pretty

Golden Age of Musicals:
George Gershwin: Let
s Call the Whole Thing Off
Richard Whiting: Youre Just Too Marvellous for Words
Cole Porter: I Get a Kick Out of you
Cole Porter: I Hate Men
George Gershwin: I Got Rhythm

Agustin Lara: Granada



----------

Początki kariery Danielle de Niese były jednocześnie zdumiewające, imponujące i ryzykowne. Bo też która śpiewaczka debiutuje na profesjonalnej scenie w wieku 15 lat (w Los Angeles Opera!), a już cztery lata później w Metropolitan Opera w Nowym Jorku i to jako Barabrina w „Weselu Figara” Mozarta pod batutą Jamesa Levine'a u boku Renée Fleming i Cecilii Bartoli? Niejedna kariera cudownego dziecka po tak błyskotliwym początku zgasła niepostrzeżenie, a o świetnie zapowiadającej się gwieździe słuch zaginął. Danielle de Niese wykorzystała jednak konsekwentnie swoją szansę i siłą talentu oraz osobowości utrzymała się na szczycie, który zdobyła tak wcześnie. Z wunderkinda stała się dojrzałą i świadomą artystką, która do MET wracała wielokrotnie — w tym w swojej popisowej roli Kleopatry, którą zdobyła prawdziwy rozgłos i popularność, gdy pojawiła się w niej w 2005 roku na Festiwalu w Glyndebourne. Recital Danielle de Niese na Opera Rara jest świadectwem jej uniwersalnych zainteresowań muzycznych oraz swobody i wyczucia stylu, z jakim potrafi odnaleźć się w bardzo zróżnicowanym repertuarze.