social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Generacja Opera Wersja sceniczna

Generacja Opera Wersja sceniczna

Wolfgang Amadeus Mozart
Così fan tutte

Katarzyna Oleś-Blacha – Fiordiligi
Monika Korybalska – Dorabella
Przemysław Borys – Ferrando
Sebastian Szumski – Guglielmo
Marzena Lubaszka – Despina
Jacek Ozimkowski – Don Alfonso
Piotr Kutnik – dziecko

Jan Tomasz Adamus dyrygent
Cezary Tomaszewski reżyseria

Paula Grocholska scenografia
Małgorzata Chruściel kostiumy
Aleksander Prowaliński reżyseria światła
Dariusz Meclik inspicjent

Iza Perez, Mikołaj Karczewski, Szymon Dobosik – tancerze

CAPELLA CRACOVIENSIS na historycznych instrumentach

Manuel Granatiero, Dominika Staszkiewicz flet
Magdalena Karolak, Jan Hutek obój
Julian Wheeler, Tomasz Dobrzański klarnet
Kamila Marcinkowska-Prasad, Nora Hansen fagot
Ursula Paludan Monberg, Renske Wijma róg
Paweł Gajewski, Marian Magiera trąbka
Tomasz Sobaniec kotły
 
Robert Bachara, Seojin Kim, Maciej Czepielowski
Jadwiga Czepielowska, Agnieszka Świątkowska, Katarzyna Olszewska skrzypce I
Zofia Wojniakiewicz, Katarzyna Szewczyk, Tomasz Góra
Beata Nawrocka, Juliusz Żurawski, Natalia Moszumańska skrzypce II
Mariusz Grochowski, Jacek Dumanowski, Teresa Wydrzyńska altówka
Konrad Górka, Katarzyna Cichoń wiolonczela
Michał Skiba, Michał Bylina kontrabas
 
KRAKOWSKI CHÓR MIESZCZAŃSKI
 
Soprany
Karolina Kunz, Anna Grabowska, Dorota Szymczyk, Anna Gajecka
Julia Knapik, Izabela Jeziorek, Justyna Podsada, Joanna Rams
Amelia Rams, Aleksandra Dybała, Justyna Leńczowska, Monika Jaworska
Karolina Michniak, Dobrochna Sulima, Elżbieta Koc
 
Alty
Maria Kowalczyk, Iwona Giergiel, Noémi Petneki
Agnieszka Piskorska, Luiza Pastuszko, Helena Urbańczyk
Małgorzata Wróblewska, Tomasz Tabor, Joanna Łęgowik-Śliwka
Maja Zastawnik, Zuzanna Kozłowska, Anna Pietrzycka, Iga Ziółkowska
 
Tenory
Katarzyna Liebersbach-Szarek, Michał Mróz, Grzegorz Fuksiewicz
Mateusz Szymanek, Radosław Pawełko, Piotr Łaski, Karol Jaworz-Dutka
 
Basy
Wojciech Kucharski, Witold Cywicki, Dariusz Król, Lucjan Orzech
Jakub Figus, Marcel Sbranchella, Jan Spytek Piotr Wójcik
 
Przygotowanie chóru:
Anna Piwowar, Ilona Szczepańska

Korepetytor:
Magdalena Żak




-----

Opera komiczna w dwóch aktach z 1789 roku. Historia dwóch młodych oficerów Guglielmo i Ferranda, którzy pod wpływem sceptycznego filozofa Don Alfonso, przygotowują intrygę, będącą testem na wierność ich kochanek: Fiordiligi i Dorabelli. Libretto Lorenza da Ponte stanowi dla nas punkt wyjścia do poddania uczuć i emocjonalności analizie naukowej. Wprowadzając ciało w ruch, wytworzymy możliwe sieci połączeń w ramach geometrii muzyki Mozarta. Wykorzystując strategie omyłek, powtórzeń i namnożenia będziemy poruszać się pomiędzy naukowością projektu oświeceniowego, a operą buffa, pomiędzy analizą chemiczną ciała pożądanego, a campowością afektów, poszukując algorytmu kochanków i alchemii miłości.