social media

Urodzona w Rzymie, absolwentka śpiewu i gry na skrzypcach w Nicolini Conservatory w Piacenzie, uczestniczka klas mistrzowskich Bernadette Manca di Nissa, Ugo Benelliego, Konrada Richtera, Claudia Desderiego i Enzo Dary.

Regularnie występuje w najsłynniejszych salach operowych i scenach muzycznych: Konzerthaus i Theater an der Wien w Wiedniu, Concertgebouw w Amsterdamie, Cité de la Musique w Paryżu, Operze Narodowej w Berlinie, Teatro Comunale w Bolonii, podczas Maggio Musicale i w Teatro La Pergola we Florencji, w Auditorium w Lyonie, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Teatro Regio w Turynie, Victoria Hall w Genewie – pod batutą takich dyrygentów jak Claudio Cavina, Christopher Hogwood, Fabio Biondi, Jordi Savall, Daniele Callegari, Federico Maria Sardelli, Ottavio Dantone, Ryo Terakado, Alan Curtis, Diego Fasolis, Jean-Luc Tingaud, Leonardo Garcia Alarçon, Jeffrey Tate czy Claudio Abbado.

Znana z wykonań repertuaru barokowego, Mameli chętnie występuje z towarzyszeniem orkiestr grających na instrumentach z epoki: Cappella Cracoviensis, Accademia Bizantina, Le Concert des Nations, La Venexiana, Modo Antiquo, Europa Galante, Stuttgarter Kammerorchester, I Barocchisti, Cappella Mediterranea, Akademie der Alte Musik.

Najważniejsze role w jej karierze: „L’incoronazione di Poppea” (Neron i Poppea), „Il ritorno di Ulisse in patria” (Minerva), „Orfeusz” (Muzyka, Eurydyka) C. Monteverdiego z La Venexiana, „Teuzzone” (Cino) A. Vivaldiego z Le Concert des Nations i J. Savallem, „Così fan tutte” (Dorabella), „Wesele Figara” (Zuzanna), „Don Giovanni” (Donna Elwira) W.A. Mozarta z R. Terakado; „Wesele Figara” (Zuzanna) W.A. Mozarta w Operze w Kilonii; „Orlando” (Angelica) G.F. Handla, „Catone in Utica” (Cezar) A. Vivaldiego (zarejestrowane dla Naïve) z il Complesso Barocco i A. Curtisem; „Orlando Furioso” (1714) A. Vivaldiego z Modo Antiquo i F.M. Sardellim (zarejestrowane dla Naïve); „Kserkses” (Atalanta) G.F. Handla z J.Ch. Spinosim; „Armida” (rola tytułowa) T. Traetty z I Barocchisti i Diego Fasolisem; „Alcina” (Morgana) G.F. Handla i „L’incoronazione di Dario” A. Vivaldiego z Ottaviem Dantonem; „Dydona i Eneasz” (Belinda) H. Purcella z F.M. Sardellim; „La scola de’ gelosi” (Ernestina) A. Salieriego z l’Arte del Mondo (zarejstrowane dla Sony); „Didone abbandonata” (rola tytułowa) L. Vinciego z Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino.

Nagrywa dla następujących wytwórni: Naïve, CPO, Glossa, Bongiovanni, Nibiru, Airos, RAI 3, MEZZO, Brilliant Classics, Dynamic, Sony (DHM) i Alpha.