social media

Natalia Kawałek

Mezzosopran, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Izabeli Kłosińskiej oraz Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu, stypendystka programu Erasmus w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie. Laureatka International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti (2012), Internationale Hilde Zadek Gesangswettbewerb (2013) i DEBUT Gesangswettbewerb (2016). Współpracuje z Theater an der Wien, gdzie występuje jako Hermia w „Śnie nocy letniej” Benjamina Brittena (reż. D. Micheletto), Anna Kennedy w „Marii Stuardzie” Gaetana Donizettiego (reż. C. Loy) oraz Garderobiana Lady Makbet w „Makbecie” Giuseppe Verdiego (reż. R. Gayer). W czerwcu 2017 roku zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie rolą Lucienne w „Umarłym mieście” Ericha Wolfganga Korngolda (reż. M. Treliński). W latach 2013-2016 należała do Junges Ensemble des Theaters an der Wien, w ramach którego wystąpiła m.in. w roli tytułowej w „Carmen” Georges’a Bizeta, Armidy w „Rinaldo” George’a Friderica Handla, Concepción w „Godzinie hiszpańskiej” Maurice’a Ravela, Annia w „Łaskawości Tytusa” Wolfganga Amadeusza Mozarta. W 2016 roku debiutowała na festiwalu operowym w Glyndebourne rolą Cherubina w „Weselu Figara”. Współpracuje z zespołem Il Giardino d'Amore, z którym wystąpiła w nowojorskiej Carnegie Hall. Zaśpiewała tytułową rolę w wileńskiej wersji „Halki” Stanisława Moniuszki z Capellą Cracoviensis w ramach Festiwalu Opera Rara (reż. C. Tomaszewski), a także w tej samej produkcji w Helsingin Koominen Ooppera (reż. L. Åkerlund). Wystąpiła z Ensemble Matheus w „Mesjaszu” i na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy w roli Ginewry w „Ariodantem” George’a Friderica Handla (dyr. A. Spering), w oratorium „Powrót Tobiasza” Josepha Haydna (dyr. P. Goodwin), a także jako Enrico w koncertowej wersji opery „Elżbieta, królowa Anglii” Gioacchina Rossiniego. Pod batutą Alana Curtisa wystąpiła w roli Creusy z zespołem Il Complesso Barocco w koncertowej wersji „Demofoonte” Christopha Willibalda Glucka, a z Bach Consort pod kierownictwem Rubéna Dubrovskiego zaśpiewała rolę Armidy w „Rinaldo” George’a Friderica Handla.