social media

Mezzosopran młodego pokolenia, Natalia Kawałek z powodzeniem występuje na scenach europejskich (Theater an der Wien, Kammeroper Wien, Glyndebourne Festival) jak i rodzimych (Teatr Wielki w Warszawie). Natalia Kawałek jest absolwentką warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w klasie profesor Izabelli Kłosińskiej, po ukończeniu którego kontynuowała naukę na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst u Claudii Vischi. W ramach programu Erasmus kształciła się również w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie u Rebecchi Berg i Sary Mingardo. Brała udział w kursach mistrzowskich wybitnych śpiewaków i pedagogów, między innymi: Christy Ludwig, Ryszarda Karczykowskiego, Anne-Liis Poll (improwizacja i muzyka współczesna), Sary Mingardo (muzyka dawna). Jest laureatką trzeciego miejsca i nagrody publiczności podczas International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti (2012); drugiego miejsca, nagrody publiczności i licznych wyróżnień na Hilde Zadek Gesangswettbewerb w Wiedniu (2013) jak również wyróżnienia podczas DEBUT Gesangswettbewerb w Niemczech (2016).

Artystka regularnie współpracuje z prestiżowym Theater an der Wien, gdzie w ostatnim czasie miała okazję występować jako Hermia w „Śnie nocy letniej” B. Brittena (reż. D. Micheletto, dyr. L. Hussain), Ann Kennedy w „Marii Stuardzie” G. Donizettiego (reż. Christoph Loy, dyr. P. Arrivabeni) oraz jako Dama di Lady Macbeth u boku grającego tytułową rolę Plácida Domingo („Macbeth” G. Verdiego, reż. R. Gayer, dyr. B. de Billy). W czerwcu 2017 zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie rolą Lucienne w “Umarłym mieście” E. Korngolda (reż. M. Treliński, dyr. L. König). Niezwykle ważnym wydarzeniem był jej udział w koncercie sylwestrowym w 2015 roku w Theater an der Wien, zatytułowanym „3 mezzi” jako gala trzech mezzosopranów, gdzie Natalia wystąpiła u boku Anne Sophie von Otter i Angeliki Kirschlager.

W latach 2013–2016 śpiewaczka należała do Junges Ensemble des Theaters an der Wien, w ramach którego na deskach wiedeńskiej Kammeroper kreowała między innymi role Carmen w operze G. Bizeta, Armidy w „Rinaldzie” G.F. Handla, Concepcion w „L'heure espagnole”M. Ravela, Annio w „Łaskawości Tytusa” W.A. Mozarta. W 2016 roku debiutowała także na festiwalu operowym w Glyndebourne rolą Cherubina w „Weselu Figara” W.A. Mozarta. Bardzo często jest zapraszana do współpracy przez zespoły muzyki dawnej. Śpiewaczka regularnie współpracuje z zespołem grającym na instrumentach historycznych „Il Giardino d'Amore” (z którym debiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall w 2014 roku i z powodzeniem koncertuje tak w Polsce, Europie czy USA, jak i w Chinach). Z orkiestrą Capellą Cracoviensis miała okazję występować na Bach Festival w Świdnicy w roli Ginevry w „Ariodante” Handla (dyr. A. Spering), podczas Festiwalu Opera Rara jako tytułowa Halka w scenicznej wersji „Halki wileńskiej” S. Moniuszki (reż. Cezary Tomaszewski, dyr. J. T. Adamus) oraz w oratorium „Il ritorno di Tobia” J. Haydna (dyr. P. Goodwin). Do współpracy zaprasza ją również J. Ch. Spinosi i jego „Ensemble Matheus”, z którym wykonywała partię altu solo w „Mesjaszu” Handla w Auditorio w Valladolid (2017), jak też rolę Enrico w koncertowej wersji opery „Elisabetta, regina d'Inghilterra” G. Rossiniego (Opera Royal de Versailles, 2017). Pod batutą Alana Curtisa i z jego zespołem Il complesso barocco wystąpiła w roli Creusy w koncertowej wersji „Demofonte” W. Glucka (Theater an der Wien, 2016), z kolei z wiedeńskim zespołem Bach Consort pod kierownictwem Rubena Dubrovskiego wystąpiła w rosyjskiej prapremierze opery „Rinaldo” G.F. Handla w roli Armidy w Teatrze Bolszoj w Moskwie (2016).

Płyty, na których można usłyszeć Natalię Kawałek ukazały się dzięki wytwórni Evoe Records; są wśród nich „Amor Sacro Amor Profano” z muzyką włoskiego i francuskiego baroku, „Cantates et petits macarones”z perłami kameralnej muzyki francuskiej doby baroku (oba nagrania zrealizowane z Il Giardino d'Amore pod kierownictwem Stefana Plewniaka) oraz „Venezia di Vivaldi” z wirtuozowskimi ariami A. Vivaldiego (nagranie dokonane u boku mezzosopranu Miriam Albano oraz kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego z zespołem Cappella dell'Ospedale della Pietà).