social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Marzena Lubaszka

Sopranistka studiowała śpiew solowy we wrocławskiej Akademii Muzycznej i filologię włoską na Uniwersytecie Wrocławskim. Pracowała pod kierunkiem Patricii MacMahon (Royal Scottish Academy of Music and Drama), Kaia Wessela (Hochschule für Musik und Tanz Köln) oraz Emmy Kirkby. Nagrała m.in. solowe motety w stylu neapolitańskim w ramach cyklu „1000 lat muzyki we Wrocławiu” dla wytwórni DUX (z zespołem Concerto Palatino), dzieła Heinricha Schütza dla holenderskiej wytwórni Brilliant Classics (z włoskim zespołem Cappella Augustana), a także muzykę polską wieku XVIII i XIX ze zbiorów Biblioteki Jasnogórskiej dla wytwórni Musicon. Współpracowała z Capellą Cracoviensis przy realizacji oper George’a Friderica Handla („Sosarme”, „Amadigi di Gaula”, „Rodelinda”) i Wolfganga Amadeusza Mozarta („Wesele Figara”, „Così fan tutte”, „Don Giovanni”), z krakowską Cricoteką przy międzynarodowych produkcjach „Whispering Pines 10” Shany Molton i Nicka Halleta oraz „…of love, springing from pain and despondency, agony and death” Sebastiana Cichockiego i Iana Saville’a, a także wystąpiła w operze „Joanna d’Arc” Noy Ain i Krzysztofa Jasińskiego dla Teatru STU oraz w niestandardowych projektach teatralnych w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego i Jana Peszka: „Orfeusz i Eurydyka” Christopha Willibalda Glucka, „Pierrot Lunaire” Arnolda Schönberga, „Amadigi di Gaula” George’a Friderica Handla oraz „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta.