social media

Majdouline Zerari

La descente d’Orphée aux Enfers

Majdouline Zerari rozpoczęła naukę śpiewu w wieku 9 lat. Po uzyskaniu w 2008 roku dyplomu w dziedzinie muzykologii i dyplomu ukończenia wyższej szkoły muzycznej z oceną bardzo dobrą w lyońskim Conservatoire National Supérieur de Musique, kontynuowała swoją edukację w narodowym centrum artystycznym CNIPAL w Marsylii, a także w Académie Européenne de Lied et de Musique Contemporaine w Aix-en-Provence (2010), by wreszcie dołączyć do nowego Opéra Studio, powstałego w strukturach Opéra de Lyon (2011).

Jest również finalistką 13. Europejskiego Konkursu w Mâcon (w 2006 roku – 2. nagroda w kategorii melodii francuskiej oraz 2. nagroda w kategorii operowej).

Już w czasie studiów została zauważona przez Christophe’a Rousseta, który w 2004 roku zaprosił ją do występu w roli Architektury w prowadzonym przez siebie wykonaniu „Les Arts Florissants” Charpentiera w Académie Baroque Européenne d'Ambronay, gdzie artystka wróciła później również w tytułowej roli w „Dido and Aeneas”. Podjęła także regularną współpracę z Ensemble Boréades (m.in. „Hendrix-XVIIe-ciel”, „Les pOules de la Bruyère”).

W sezonie 2012-13 wyruszyła w tournée zorganizowane przez festiwal w Aix-en-Provence z „L’Enfant et les Sortilèges” Ravela, występując m.in. w Aix, Dijon, Saint-Etienne, Saint-Quentin-en-Yvelines i Namur, po czym powróciła do Aix-en-Provence w festiwalowych wykonaniach „Eleny” Cavallego (Eurite i Verita).

Począwszy od sezonu 2014-15 Majdouline Zerari wchodzai w skład zespołu Opéra de Rouen w Normandii, gdzie występuje jako Matka w „Opowieściach Hoffmanna”, Matka i Czarownica w „Jasiu i Małgosi”, Tisbe w „Kopciuszku”, Miyagi w „Contes de la lune vague après la pluie”, a także m.in. w koncertach arii i duetów Offenbacha, „Athalie” i II Symfonii „Lobgesang” Mendelssohna oraz „Stabat Mater” Vivaldiego.

W sezonie 2015-16 artystka występuje jako Alisa w „Lucii di Lammermoor”, Madame Sharma w „Milo et Maya”, w tytułowej roli Djamileh oraz jako Zobéïde w inscenizacji „Ali Baby”. W latach 2016 i 2017 ponownie na zaproszenie festiwalu w Aix-en-Provence zaśpiewała „Love Songs” (w ramach Akademii Festiwalowej), wcieliła się także w Ljubicę w „Svadbie” Any Sokolović podczas tournée po Luksemburgu, a w Operze Marsylskiej występuje w „Lakmé” jako Mallika. Wraz z zespołem Opera Fuoco wystąpiła także w programie Bach/Purcell w Szanghaju oraz w premierowych produkcjach „La Princesse Légère” Violetty Cruz w paryskiej Opéra-Comique i w Lille.