social media

Kristof Spiewok

Studiował reżyserię teatru muzycznego w Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie pod kierunkiem m.in. Petera Konwitschnego i Ruth Berghaus. Dyplom uzyskał na podstawie realizacji „Apolla i Hiacynta” W.A. Mozarta, wystawionego na scenie kameralnej Sächsische Staatsoper w Dreźnie. Był asystentem Petera Konwitschnego w Semperoper, Theater Basel i Oper Leipzig, asystentem reżysera w Nationaltheater Mannheim, współpracował ze Steinem Winge, Robertem Carsenem i Sebastianem Baumgartenem, a także jako asystent gościnny z Keithem Warnerem i Simonem Philippsem w Hamburgische Staatsoper. Był współpracownikiem artystycznym w klasach operowych wyższych szkół muzycznych w Grazu i Dreźnie oraz mentorem ds. opery w klasie scenografii profesora Andreasa Reinhardta w Akademii Sztuk Pięknych (HfBK) w Dreźnie. Jego pierwszym indywidualnym projektem była prapremiera „Die Weiße Fürstin“ Rilkego (Johannes Wulff-Woesten), następnie zrealizował operę barokową „Calandro” Giovanniego Alberta Ristori ‒ sceniczną wersję „Podróży zimowej” Franza Schuberta – a także operę Paula Hindermitha „Sancta Susanna”. Wśród jego kolejnych realizacji znalazły się m.in.: „Amors Guckkasten” Christiana Gottloba Neefe w Theater Chemnitz, opera barokowa „Talestri” Marii Antoni Walpurgis w Münchner Cuvilliés-Theater, „Fidelio” w Theater Brandenburg i „The Man Who Mistook His Wife for a Hat” Michaela Nymana w Nationaltheater Mannheim.

Kristof Spiewok jest obecnie związany z Operą Lipską (Oper Leipzig) jako reżyser i współpracownik Dietricha Hilsdorfa. Brał udział w projekcie Monteverdi/Ligeti w Kellertheater i w kolejnym projekcie realizowanym przez Operę Lipską we współpracy z Schaubühne Lindenfels. W sezonie 2015/2016 inscenizował „Die Nachtschwalbe” Borisa Blachera, a w 2017/2018 ponownie współpracował z Schaubühne Lindenfels przy realizacji kończącej projekt Monteverdi/Ligeti ‒ spektaklu „Au revoir, Euridice”.