social media

Newsletter

Chcesz wiedzieć co ciekawego dzieje się na naszym festiwalu? Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Działamy z poszanowaniem zapisów Konstytucji RP oraz RODO

NEWSLETTER_SUCCESS

Jacek Ozimkowski

Bas. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie w klasie organów prof. Andrzeja Białko. W 1995 roku ukończył z wyróżnieniem studia wokalne pod kierunkiem prof. Wojciecha Jana Śmietany w Akademii Muzycznej w Krakowie. Po ukończeniu studiów został asystentem w jego klasie. W tym samym roku wygrał europejski konkurs na stypendium firmy YAMAHA, a także uzyskał dyplom Ministra Kultury i Sztuki za szczególne osiągnięcia artystyczne. Był asystentem prof. Ryszarda Karczykowskiego, znanego polskiego tenora, pedagoga śpiewu solowego.

W maju 2003 roku uzyskał tytuł doktora w dziedzinie wokalistyka, a we wrześniu roku następnego został adiunktem na Akademii Muzycznej w Krakowie. 17 września 2013 roku zdobył tytuł doktora habilitowanego. Obecnie jako prodziekan wydziału Wokalno-Aktorskiego prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 1996 roku jest zatrudniony również w PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie jako nauczyciel śpiewu solowego.

W repertuarze Jacka Ozimkowskiego znajdują się partie z oper: Mozarta, Webera, Verdiego, Moniuszki, Czajkowskiego, Prokofiewa, Pucciniego, Wagnera, Brittena oraz wielu innych wybitnych kompozytorów. Nie brak w nim również pozycji z repertuaru oratoryjno-kantatowego i liryki wokalnej.

Koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii, USA, na Ukrainie i Litwie, we Włoszech, Kazachstanie, Chinach, Czechach i na Słowacji. Dokonał wielu nagrań do Polskiego Radia i TV. Od 1996 roku artysta jest związany z zespołem Capella Cracoviensis. Współpracuje także z Operą Krakowską i Teatrem Muzycznym w Gliwicach. W 1998 roku nawiązał kontakt ze szwajcarską agencją Art Media, z którą odbywał tournée po Europie z operami Mozarta, kreując m.in. role: Sarastra, Leporella, Osmina czy Figara. Brał udział w Wielkiej Gali Mozartowskiej w Karlsruhe, a w 2002 roku uczestniczył w urodzinowym koncercie Wojciecha Kilara w Krakowie, wykonując jego monumentalne dzieło „Missa Pro Pace” (krakowska prapremiera) W 2003 roku na zaproszenie Opery Krakowskiej kreował arię Mefistofelesa w operze Gounoda oraz arię Scarpii w „Tosce” Pucciniego podczas „Wielkiej Gali Operowej”. W Operze Krakowskiej brał także udział w premierach „Gwałtu na Lukrecji” Brittena, a także „Damy pikowej” Piotra Czajkowskiego. W Gliwickim Teatrze Muzycznym wykonywał partię Don Basilia w premierze „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego. Występuje również w przedstawieniach „Rigoletto” i „Traviata” Verdiego.

Uczestniczył w festiwalach muzyki barokowej, takich jak: Festiwal Bachowski w Świdnicy, Muzyka w Starym Krakowie oraz Festiwal Forum Musicum we Wrocławiu. Na tym ostatnim kreował partię Zoroastra w operze „Orlando” oraz Garibalda w operze „Rodelinda” Handla. W 2008 roku wystąpił na festiwalu w Nysie oraz uczestniczył w koncercie finałowym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego w Mielcu oraz w Łańcucie, wykonując wraz z czołówką polskich śpiewaków „Missę solemnis” Beethovena. W 2011 roku rozpoczął nagrania serii „Polski barok”. Jest to zestaw pięciu płyt zaprezentowany na targach muzycznych MIDEM 2012 w Cannes. Dotychczas wydano 28 płyt z muzyką w wykonaniu Jacka Ozimkowskiego.