social media

François-Nicolas Geslot

La descente d’Orphée aux Enfers

Studiował śpiew we Włoszech u Arriga Pola dzięki stypendium francuskiego Ministerstwa Sztuki. W 1992 roku rozpoczął naukę w szkole operowej przy Operze Paryskiej, gdzie pracował z Anną Marią Bondi.

Karierę muzyczną rozpoczął rolą markiza de la Force w „Dialogach karmelitanek” Poulenca w Palais Garnier i Żyda w „Salome” w Opéra Bastille, a następnie został członkiem zespołu Opéra Comique w Paryżu. Krótko po tym zaczął występować w najważniejszych operach we Francji i za granicą: śpiewał rolę Paolino („Matrimonio Segreto”), w „Udanej naiwności”, „Don Giovannim”, „Così fan tutte”, „Opowieściach Hoffmanna”, „Parsifalu”, „Ariadnie na Naksos”, „Manon”, „Pięknej Helenie”, „Carmen”, „L’Etoile”, „Platée”, „Turandot”, rolę Męża w „Les Mamelles de Tirésias” i wiele innych.

François-Nicolas Geslot śpiewał na scenach Opéra Bastille, Palais Garnier, Opéra Comique, Théâtre des Champs-Elysées i Châtelet w Paryżu, Hamburg Opera, Concertgebouw w Amsterdamie, na scenach w Gandawie i Anvers, w Grand Théâtre de Luxembourg, Cremona Opera, Radio France, Maggio Fiorentino i na wielu festiwalach.

Jego zamiłowanie do muzyki barokowej i możliwości wokalne sprawiły, że został głosem haut-contre wielu ważnych zespołów muzyki dawnej, między innymi: Arts Florissants Williama Christie, Il Seminario Musicale, Le Concert Spirituel, Le Poème Harmonique, La Simphonie du Marais, La Fenice, Le Parlement de Musique, Les Agremens oraz Elyma (dyr. Gabriele Garrrido).

Nagrał „Waisenhausmesse” (Mozart), motety (Saint-Saëns), „Te Deum” (Charpentier) z udziałem Parlement de Musique i Jeana Tubéry’ego, „Grands Motets” (Desmarest) i „Le Bourgeois Gentilhomme” (Lully) z Le Simphonie du Marais, „Dafnis i Chloé” (Boismortier) z Hervé Niquetem, „Pasję wg św. Mateusza” (Telemann) z Wielandem Kuijkenem, rolę Jasona z „Medéi” (Charpentier) i „Le Bourgeois Gentillhomme” (Lully) na DVD, „Amadis” (Lully), „Narodziny Ozyrysa” (Rameau) z Hugonem Reynem, „Le Martyre des Maccabées” (Pietro Torri) z Jeanem Tubérym. Jego najnowsze nagranie to „Missa Assumpta Est” (Charpentier) z Hervé Niquetem dla wytwórni Glossa.

Śpiewał rolę Słońca w najnowszej produkcji Christophera Aldona – „Phaetonie” (Lully) w Operze w Saarbrücken pod batutą George’a Petrou. Występował w „Psyché” (Lully) w Grand Théâtre w Reims, w „Grands Motets” Delalanda, Berniera i Campry pod batutą Guya Van Waasa w Belgii i Wersalu, w „Le Bourgeois Gentilhomme” (Lully) w Teatro del Canal w Madrycie. Regularnie występuje w Konzerthaus w Wiedniu.

W ostatnich latach uznanie krytyków przyniósł mu udział w „Platée” (Bremerhaven, Niemcy). Geslot współpracuje także z zespołem Orféo przy koncercie Mondonville’a pod batutą Françoise’a Richarda, razem z zespołem Il Festino nagrywa płytę z utworami air de cour Michela Lamberta, bierze udział w Radio France Festival, gdzie śpiewa motety Gillesa i Blancharda, a także nagrywa razem z ensemble Les Passions. Jego najnowszym projektem jest debiutancka płyta solowa z wyborem arii haute-contre pod batutą Rolandasa Muleiki i z udziałem zespołu Antiphona.