social media

Evelina Dobračeva rozpoczęła karierę muzyczną studiami z zakresu gry na akordeonie, dyrygentury i nauk pedagogicznych na Akademii Muzycznej w Syzran, swoim rodzinnym mieście. Po uzyskaniu dyplomu wyjechała do Niemiec, gdzie uczyła się śpiewu na Hanns Eisler Music College Berlin pod opieką Profesor Normy Sharp, Snezany Brzakovic i Profesor Julii Varady. Uzyskała najwyższe stypendia Repuliki Federalnej Niemiec w latach 2004 i 2006, a także była laureatką nagrody Würzburg Mozart Competition w 2006 roku.

Wśród ról operowych Dobračevy znajdziemy Micaëlę („Carmen”), Donnę Annę („Don Giovanni”) i Violettę („La Traviata”) z Oper Köln i Deutsche Staatsoper (tour po Japonii), Fiordiligi („Così fan tutte”) na Verbier Festival i Toulon Opera, Emmę („Chowańszczyzna”) z Bayerische Staatsoper, Tatianę („Eugeniusz Oniegin”) w Theater St Gallen, Lisę („Dama pikowa”) w Teatrze Bolszoj, a także występy w „Wozzecku” z Yomiuri Nippon Symphony Orchestra, „Tosca” (rola tytułowa) w Cincinnati Opera i Tulsa Opera oraz „Semyon Kotko” w Concertgebouw Amsterdam. Jej wykonania koncertowe obejmują „Symfonię Nr 14” Szostakowicza z City of London Sinfonia, „Requiem” Verdiego z Deutsche Oper Berlin i Czech Philharmonic pod batutą Fabia Luisiego, „Ein Deutsches Requiem” z Odense Symphony Orchestra, „Four Last Songs” Straussa z Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, koncerty galowe z Deutsche Radio Philharmonie, „Missa Solemnis” z Capella Cracoviensis, „Four Russian Songs” Strawińskiego w De Doelen Hall z Storioni Trio, i debiut w Wigmore Hall z programem pieśni Rachmaninowa, które następnie nagrała dla Delphian Records z akompaniamentem Iaina Burnside’a.

Wzięła udział w nagraniu „Rusałki” Dargomyżskiego z West Deutsche Rundfunk Orchester i Michailem Jurowskim, a także „Wojennego Requiem” Brittena, nagranym z Netherlands Radio Philharmonic Orchestra pod batutą Jaapa van Zweden. Plany na sezon 2017/2018 obejmują „Fidelia” w Theater St Gallen, „Mojżesza” Rubinsteina z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, „Dzwony” Rachmaninowa z Accademia Santa Cecilia Orchestra, „Erwartung” Schoenberga z Capellą Cracoviensis, a także koncerty z udziałem Odense Symphony Orchestra i Atlanta Symphony Orchestra.