social media

Emilie Renard

Angielsko-francuska mezzosopranistka Emilie Renard zdobyła międzynarodowe sceny pierwszą nagrodą w konkursie Antonio Cesti Competition na Festiwalu w Innsbrucku w 2013 roku. Wówczas miała już za sobą debiut w słynnej produkcji Richarda Jonesa, „Juliecie” Martinusa dla English National Opera. Jej repertuar obejmuje pięć wieków muzyki: od Amore w „Koronacji Poppei” Monteverdiego i  „Dydonie i Eneaszu” Purcella, aż do Cherubina w „Weselu Figara”, roli tytułowej w „Djamileh” Bizeta, Jasia w „Jasiu i Małgosi” Humperdincka, a także wiele różnorodnych wykonań koncertowych – „Juditha Triumphans” Vivaldiego, „Szeherezada” Ravela i „Upon Silence” Georga Benjamina. Wyróżniona Britten Pears Young Artist w roku 2010, Premier Prix de la Mélodie Française i First Prize for Women’s Voices podczas 22. Concours International de Chant w Marmande. Występowała w Theater an der Wien, Opéra Comique i Salle Pleyel w Paryżu, Lincoln Center w Nowym Jorku, Concertgebouw w Amsterdamie, Tchaikovsky Hall w Moskwie, Opéra Royal de Versailles oraz Auditorio Nacional de Música w Madrycie.

W 2013 roku przystąpiła do Jardin des Voix Les Arts Florissants, z którym, jak również z dyrygentem Williamem Christie, współpracuje do dziś. Często występuje na London Handel Festival, gdzie śpiewała rolę Pulcherii w „Riccardo Primo”, Eurilli w „Il Pastor Fido” z Laurencem Cummingsem i Arbacego w pasticcio „Catone in Utica” pod batutą Thomasa Fostera. Wśród jej występów wymienić można Ersindę w „Il Germanico in Germania” Porpory podczas Innsbruck Festival, oratorium „San Giovanni Battista” Stradelli z Alessandrem de Marchi i Academia Montis Regalis, główną rolę żeńską w „Romeo i Julii” Zingarellego (Heidelberg), rolę tytułową w „Zuzannie” Handla(Christian Curnyn, Early Opera Company) na Spitalfields Festival, Junonę w „Platée” Rameau (Wiedeń, Paryż, Nowy Jork), rolę tytułową w „Armidzie” Lully’ego na Sanssouci Festival w Poczdamie oraz rolę drugiej Damy w „Czarodziejskim flecie” (Christophe Rousset, Les Talens Lyriques).

W sierpniu 2017 roku zadebiutowała na Edinburgh International Festival z udziałem Ensemble Marsyas. W sezonie 2017/2018 wystąpi w „Czarodziejskim flecie” w Opéra de Limoges i Théâtre de Caen, a także planuje dalszą współpracę z Dunedin Consort podczas występów z „Il Trionfo del Tempo e del Disinganno”  Handla na Festiwalu Lammermuir, „Oratorium na Boże Narodzenie” Bacha w Perth i Londynie, a także w „Pasji wg św. Mateusza” w Edynburgu i Londynie. Renard zaśpiewa również rolę Czarownicy w „Dydonie i Eneaszu” (David Bates, La Nuova Musica), a także wystąpi na Innsbruck Early Music Festival z rolą Seleny w „Didone abbandonata” Mercadantego.