social media

Edward Grint

Venus and Adonis

Studiował na King’s College w Cambridge, gdzie śpiewał w uniwersyteckim chórze, oraz w International Benjamin Britten Opera School na Royal College of Music. Grint jest laureatem drugiej nagrody w III edycji konkursu International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti w Innsbrucku, finalistą London Handel Competition z 2014 roku i zwycięzcą francuskiego konkursu Clermont Ferrand.

Na liście jego ról operowych znajdziemy postać Arcasa („Ifigenia w Aulidzie”, Theatre an der Wien), Adonisa („Wenus i Adonis”), Eneasza („Dydona i Eneasz”, Innsbruck Festival), Father Akita („Neige” Catherine Kontz, Grand Theatre Luxembourg) i Teobalda („Faramondo” Handla, Göttingen Handel Festival). Na Royal College of Music Grint wcielił się w Hrabiego Almavivę („Wesele Figara”), Isacia („Riccardo Primo”, London Handel Festival), Splendiana („Djamileh”), Mr Delanceya (światowa premiera opery „Aqualung”), Garibalda („Rodelinda”, LHF), Johna Styxa („Orfeusz w piekle”), Tirenia („Il Pastor Fido”, LHF), kapłana/zbrojnego („Czarodziejski flet”), Michy („Sprzedana narzeczona”).

Koncertował z wieloma wybitnymi muzykami brytyjskimi, prezentując kantaty Bacha i Kuhnaua z King's Consort (Wigmore Hall), „Pasję wg św. Mateusza” Bacha (London Handel Festival i King's Consort), „Pasję wg św. Jana” (Katedra św. Pawła z London Mozart Players), „Magnificat” z udziałem OAE (Valletta Baroque Festival, Malta), „Kantatę o kawie” Bacha z Laurencem Cummingsem i Adderbury Ensemble (Holywell Music Rooms, Oxford), „Stworzenie świata” Haydna, „Izrael w Egipcie” (King's College Cambridge), „Mesjasza” (City of London Sinfonia, Birmingham, Ex Cathedra) i „Dixit Dominus” Handla w Cambridge, „Requiem” Brahmsa (Cadogan Hall), „Requiem” Verdiego (West Road Concert Hall, Cambridge), „Requiem Wojenne” Brittena (Huddersfield Town Hall), „Sen Gerontiusa” Elgara (Ely Cathedral i Cadogan Hall) oraz „Symfonię Morza” Vaughana Williamsa (National Festival Orchestra).

Grint chętnie występuje również w repertuarze muzyki współczesnej: „The House Taken Over” Vasco Mendonca (Aix-en-Provence, Strasburg i Antwerpia), światowa premiera „The Cool Web – A Robert Graves Oratorio” Joolsa Scotta w opactwie Bath, „Greek” Marka Anthony’ego Turnage z Music Theatre Wales (Wielka Brytania, Korea). Nagrał partię poety w nowej operze Edwarda Hughesa („When the Flame Dies”) i Gavina Waylocka w „Clarges” Joe’ego St. Johansera.

Sezon 2016/2017 to dla Grinta rola Polifema w Acisie i Galatei” w Opera Theatre Company, Pasja wg św. Jana” z Les Musiciens du Louvre w Tuluzie (Minkowski), wybór Chandos Anthems”, Joseph and his Brethren” na londyńskim Handel Festival (2017), Msza h-moll” z Cambridge University Music Society i Symfonia Morza” Vaughana Williamsa z Richardem Cooke w katedrze w Canterbury.

Plany na sezon 2017/2018: występ na Kilkenny Festival, Pasja wg św. Jana” i Dixit Dominus” z Les Musiciens du Louvre (Minkowski), Stworzenie świata” z Royal Choral Society, Schöpfungsmesse” Haydna z City of London Choir, Don Nobis Pacem” w katedrze w Canterbury, Requiem” Brahmsa w St Alban’s Cathedral, Mesjasz” z Hanover Band, Oratorium na Boże Narodzenie” i Mesjasz” z Dunedin Consort, Acis i Galatea” na Handel Festival, Arminio” podczas Göttingen Handel Festival i Dream of Gerontius” w katedrze w Canterbury.

Fot. Jan Rebuschat