social media

David Witczak rozpoczął swoją edukację w dziedzinie śpiewu w Centre de Musique Baroque w Wersalu, a następnie kontynuował ją w Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie, u Valérie Guillorit i Davida Wilsona-Johnsona. Po powrocie do Francji doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem sopranistki Anny Marii Bondi.

Wykonuje muzykę chóralną w takich zespołach, jak Le Concert Spirituel czy Les Arts Florissants, występuje też jako solista z formacjami Atelier Lyrique de Tourcoing, Il Giardino d'Amore czy Ensemble Consonance; natomiast jako kameralista prezentuje się przede wszystkim z Ensemble Leviathan, Le Concert Etranger i Ensemble Marguerite Louise – z tym ostatnim zespołem dokonał nagrania motetów Marca-Antoine’a Charpentiera (L’Encelade, 2015).

Jego repertuar sceniczny obejmuje role Bellony, Huascara, Osmana i Don Alvara („Les Indes galantes” Rameau), Masetta („Don Giovanni” Mozarta), Plutona („Orpheus” Telemanna), Coviella („L’Egisto” Mazzocchiego i Marazzolego).

Wkrótce usłyszymy go w dziele Rameau „Naïs”w Filharmonii Narodowej oraz na Bydgoskim Festiwalu Operowym z zespołem Il Giardino d’Amore, w „Dido and Aeneas”Purcella w Théâtre de Calais z Ensemble Hemiolia, a także w „Il mondo alla roversa”Galuppiego w Filharmonii Paryskiej oraz w Reims i Awinionie z zespołem Akadêmia.