social media

Absolwent fizyki na Uniwersytecie w Lille. W 1999 roku ukończył studia muzyczne w konserwatorium w Lille i zwyciężył w międzynarodowym konkursie wokalnym w Clermont Ferrand. Karierę muzyczną rozpoczął w bardzo młodym wieku, zaproszony przez Williama Christie do odegrania roli Telemaco w „Ritorno di Ulisse in Patria” Monteverdiego na festiwalu w Aix-en-Provence, którą następnie prezentował na scenach teatrów w Europie (Madrid Teatro Real, PL Pizzi) i Stanach Zjednoczonych.

Do współpracy zapraszają go międzynarodowe festiwale i wiele słynnych sal operowych. Wśrod znanych produkcji: „Perseusz” Lully z Christophem Roussetem, „Gli Strali d’Amore” Cavalliego pod batutą Gabriela Garrido, hiszpańskie tour z „Królową wróżek” Purcella z Christophem Roussetem, „Perseusz” i „Medea” Charpentiera w Toronto, „Dydona i Eneasz” Purcella w Nancy Opera House i na festiwalu w Aldeburghu, tytułowa rola w „Actéonie” Charpentiera z Emmanuelle Haïm.

Długofalowa współpraca z Williamem Christie przyniosła takie projekty jak „Les Arts Florissant” Charpentiera, tytułową rolę w „Dawidzie i Jonatanie”, nową inscenizację „Fêtes Vénitiennes” Campra w Opéra Comique z Williamem Christie i Robertem Carsenem, a także rolę Morfeusza w „Atysie” Lully w interpretacji Jeana-Françoisa Villégiera pod batutą Williama Christie. Wystąpił także jako tytułowy „Pygmalion” Rameau (koprodukcja Nancy Opera House i Théâtre du Châtelet) pod batutą Hervégo Niqueta oraz w nowej inscenizacji „Callirhoé” Destouchesa w Montpellier. Jego mozartowski debiut to rola Don Ottavio w „Don Giovannim” z Emmanuelem Krivinem, w której wystąpił także w teatrze w Montpellier. Zaśpiewał rolę Tamina w „Czarodziejskim flecie”, Basilia w „Weselu Figara” z udziałem Emmanuelle Haïm i Le Concert d’Astrée w Operze w Lille, a także Monostatosa w „Czarodziejskim flecie” w inscenizacji Laury Scozzi w Bordeaux.  

Cyril Auvity nagrywał dla wiodących wytwórni muzycznych: Erato, Naïve, EMI/Virgin, Zig-Zag Territoires, a wśród jego produkcji wymienić można nagrania tytułowych ról w „Bellérophonie”,„Phaétonie”i „Amadisie” Lully’ego z Christophem Roussetem. Z Zig-Zag Territoires wydał „Orphée” – płytę z wykonaniami najsłynniejszych dzieł Rameau, Clérambaulta i innych, oraz CD dedykowaną Bononciniemu. Jego najnowsze nagranie dla Glossy, zatytułowane „Stances du Cid”, zostało nagrodzone Diapason d’Or, wyróżnieniem przyznawanym przez magazyn muzyczny „Diapason”.

Jego ostatnie projekty to „Partenope” Handla z Ottaviem Dantonewystawiane w kilku włoskich teatrach, „Thésée” Lully’ego w Paryżu i Lille z Emmanuelle Haïm, rola tytułowa w „Amadis” Lully’ego, „Król Artur” pod batutą Joël Suhubiette, Pan w „La Calisto” Cavalliego w Théâtre des Champs-Élysées z Christophem Roussetem i Machą Makeïeff, nowa produkcja „Egisto” Cavalliego w Opéra Comique z Vincentem Dumestre (inscenizacja: Benjamin Lazar); „Pastore” w Theater an der Wien z Ivor Bolton/Claus Guth, „Indes Galantes” Rameau w Toulouse Capitole pod batutą Christopha Rousseta, „Acis i Galatea” z Leonordo Garcia Alarcon w Amsterdam Concertgebouw, „Platée” (Tespis, Mercure) w Stuttgarcie w reżyserii Calixto Bieto, a także inne produkcje Roberta Carsena i Williama Christiego w Theater an der Wien, Opéra Comique w Paryżu, Capitole w Tuluzie.

Kolejne projekty Auvity’ego obejmują rolę tytułową w scenicznej wersji „Acisa i Galatei” Damiena Guillona/A-L Liégeois, „Indes Galantes” Rameau (Valère, Tacmas) w Bayerisch Staatsoper z Ivor Bolton/Sidi Larbi Cherkaoui, rolę tytułową w „Acteonie” Charpentiera z Les Talens Lyriques, rola tytułowa w „Orfeuszu” z Les Arts Florissants/Paul Agnew, Ceixw „Alcione” Marin Maraisz Jordim Savallem/Louise Moaty w Opéra Comique i Liceu w Barcelonie. Wystąpi również jako Sommeilw „Phaetonie” Lully’ego w Perm Opera, nowej produkcji Benjamina Lazara z Vincentem Dumestrem, a także w repertuarze współczesnym – „Pinocchio” Joëla Pommerata z Philippem Boesmansem w Operze w Bordeaux.