social media

Anna Larsson

Anna Larsson ukończyła University College of Opera w Sztokholmie w roku 1996. Jej międzynarodowym debiutem (1997) była II Symfonia Mahlera z Berliner Philharmoniker i Claudiem Abbado, a na deskach opery zadebiutowała jako Erda w „Złocie Renu” Richarda Wagnera pod batutą Daniela Barenboima w Niemieckiej Operze Narodowej w Berlinie.

Wśród jej wielu wcieleń scenicznych znajdziemy role Kundry, Herodiady, Erdy, Waltraute, Orfeusza, Fricki, Dalili, Lukrecji oraz Księżnej w „Siostrze Angelice” na scenach Teatro alla Scala, Wiedeńskiej Opery Narodowej, Bawarskiej Opery Narodowej, Festspiele Salzburg i Aix-en-Provence, Royal Opera House w Londynie, Teatro Maggio Musicale we Florencji, La Monnaie w Brukseli, Palau des Arts w Walencji, Opery Królewskiej w Kopenhadze, Fińskiej Opery Narodowej i Opery Królewskiej w Sztokholmie.

W sezonie 2014/2015 do jej repertuaru dołączyły role Gai/„Dafne” w Tuluzie, Klitajmestry/„Elektra” w Wiedeńskiej Operze Narodowej i Waldtaube/„Gurre-Lieder” w Netherlands Opera w Amsterdamie. W kolejnym sezonie powróciła do Royal Opera House w Covent Garden jako Zia Principessa/„Siostra Angelica” z Sir Antonio Pappano, do Wiedeńskiej Opery Narodowej w roli Erdy i jako Waltraute w „Pierścieniu Nibelungów”, a w Niemieckiej Operze Narodowej w Berlinie wystąpiła w roli Klitajmestry pod batutą Daniela Barenboima.

Koncertowe interpretacje dzieł Gustawa Mahlera w wykonaniu Anny Larsson uznawane są za wzorcowe. Regularnie występuje z najważniejszymi orkiestrami: Berliner Philharmoniker, Lucerne Festival Orchestra, New York Philharmonic, Wiener Philharmoniker, Orchestra of the Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Chicago Symphony, Los Angeles Philharmonic, London Symphony i London Philharmonic. Anna Larsson wykonuje praktycznie cały repertuar wokalny kontraltu/mezzosopranu, występując z towarzyszeniem wielu wybitnych dyrygentów – wśród nich są takie nazwiska jak Mehta, Salonen, Harding, Jurowski, Rattle, Pappano, Dudamel, Osawa, Wigglesworth, Manacorda, Albrecht, Haenchen, Masur, Maazel, Gilbert i Harnoncourt. W grudniu 2010 roku Anna Larsson została oficjalną śpiewaczką królewskiego dworu Szwecji Karola XVI Gustawa, a rok później otworzyła własną salę operową, Vattnäs Concert Barn w Dalarnie. Wystąpiła w niej w roli Boga Matki w „The King of Fools”, nowej operze o Jussim Björlingu z 2015 roku.

W sezonie 2016/2017 debiutowała w rolach Pani Quickly/„Falstaff” w Operze we Frankfurcie oraz Kundry w „Parsifalu” w Niemieckiej Operze Narodowej w Berlinie z Danielem Barenboimem, wystąpiła także z London Symphony Orchestra i Accademia Santa Cecilia Orchestra pod dyrekcją Daniela Hardinga (I i II Symfonia Mahlera), Royal Flemish Philharmonic pod dyrekcją Edo de Waarta (II Symfonia Mahlera), National Orchestra of Spain z Davidem Afkhamem („Elektra”), z Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra pod dyrekcją Eliahu Inbala („Pieśń o Ziemi” Mahlera) i na Verbier Festival w „Elektrze” (dyr. Esa-Pekka Salonen).